Więc rozbierz do samego silnika.
Po drodze uważaj na sposób zamontowania enkodera (czarny plastikowy talerz z małymi kółkami na tarczy).
Jak dotrzesz do silnika sprawdź czy oś się łatwo obraca, sprawdź delikatnie czy nie ma jakichś zanieczyszczeń, przedmuchaj, odkurz

popatrz do środka przez otwory.
Na koniec (jak już się pozbędziesz kurzu

)
a silnik nadal będzie ciężko się obracał wykąp go w spirytusie, obracając jego osią raz w jedną i drugą stronę - wyczyści się.
Dobrze by było gdyby po wyczyszczeniu (oraz
dogłębnym wyschnięciu) udało Ci się uruchomić sam silnik podłączając do odkurzacza.
Rozbieranie samego silnika to już ryzyko, chyba że masz wprawne dłonie.
[ Dodano: 2013-03-16, 13:36 ]
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Rozebranie silnika wymaga użycia specjalnych narzędzi, lutownicy, szczypiec.
Tak się rozbiera silnik zarówno w Neato jak i Roombach:
Po otwarciu:
Przeglądając różne informacje zauważyłem żę XV-21 często narzeka na napęd kół i tylko na to. Więc pod względem usterek nadal utrzymuje się w czołówce bezawaryjnych.
[ Dodano: 2013-03-23, 23:22 ]
EEwa58 i co z kołem?
Udało Ci się cokolwiek usprawnić?