Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

www.4robotics.com.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
daniell4
Posty: 21
Rejestracja: 19 sty 2016, 17:52

Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: daniell4 » 29 sty 2016, 23:24

Witajcie.
2 dni temu kupiłem nieśmiganego Neato w vobisie.
Rozpakowałem, uruchamiam a on od razu woła jedzenia. Podłączyłem go do stacji, zgodnie z instrukcją na 12h.
Następnego dnia odpalam-posprzątał pokój, wyjechał na korytarz i tu też zrobił swoje, po czym wjechał do drugiego pokoju pokręcił się 2 minuty i dawaj "nazad" do ładowania. Na wyświetlaczu komunikat, że sprzątanie będzie kontynuowane gdy bateryjka się naładuje. Anulowałem. W związku z czym siedział sobie ponownie ...naście godzin.
Następnego dnia odpalam ponownie. Wyruszył. Przejechał wzdłuż ściany i znów ten sam komunikat.
Ze stoperem w ręku całe 2min 25sek. pracy.
Pierwszego dnia było 21 min.

Wnioskuję uszkodzoną baterię. Jest to stary model i przypuszczam, że leżał na magazynie kilka lat, aż bateria uległa zniszczeniu ze starości. Świadczy o tym fakt, że przy pierwszym uruchomieniu bateria była rozładowana. Uruchomił się ale nie podjął pracy.

Wykluczam problem ze stacją/ładowaniem/złym kontaktem, ponieważ cały czas mierzę pobór energii i tak oto:
Sama stacja-0,7W
Gdy robot wraca do stacji po pracy 44W-46W
Po ok 15min. pobór prądu spada do ok 15W i tak jest przez ok 2 godz.
Później gdy robot jest naładowany a wyśw jest zgaszony z sieci pobiera 3W.
W momencie gdy jest naładowany i wciśniemy jeden raz przycisk (zaświeca się wyśw) to pobór wzrasta do 5,5W.

Zastanawiam się, czy na podstawie np. nr seryjnego można odczytać rok produkcji?
To wyświetla w support:
SN 0290867
SW 3.4.24079
LDS V2.6.15295
Board Rev 64
Board SW 23179

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie co dalej robić, bo na mój rozum to sprzedawca wysłał mi uszkodzone urządzenie i średnio mi się widzi wysyłać świeżo zakupiony sprzęt na gwarancję, żeby go oddali z nową baterią dopiero za miesiąc.

Dziękuję i pozdrawiam.

piokrza
Robot Master
Posty: 2193
Rejestracja: 23 sie 2012, 21:10

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: piokrza » 30 sty 2016, 13:18

Czy zrobiłeś kalibrację baterii zgodnie z instrukcją producenta? Ten model posiada stary typ akumulatora NiMh, dlatego gdy robot jest nowy, aku jest nowy, zmieniono oprogramowanie, powiększono przestrzeń sprzątania, czas pracy robota jest krótki - trzeba go sformatować.

Przy pierwszym wyjęciu nowego robota z pudełka należy wykonać twardy reset i instalację nowego akumulatora. Wyłącz przełącznik "on/off" co jest pod pojemnikiem na kurz na 3-5 minut. Włącz go ponownie. Wciśnij raz przycisk "Start" aby podświetlić ekran. Przejdź do "Menu" --> "Support" --> "NEW BATTERY". Aby uzyskać pełną wydajność wykonujesz 3 pełne ładowania i 3 pełne rozładowania akumulatora. Jeśli tego nie zrobisz, akumulator nie uzyska pełnej wydajności (w tym modelu: 45 minut pracy).

Instrukcja przeprowadzania kalibracji wg support teamu (live chat room na stronie neatorobotics.com):
1. Ładuj 6 godzin, po czym naciśnij przycisk "Start" i przeprowadź tyle cykli sprzątania aż wyświetlacz pokaże "Low battery". W między czasie nie ładuj i nie pozwalaj robotowi doładowywać akumulatora (odłącz stację dokującą z sieci).
2. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start" i przeprowadź sprzątanie jak powyżej.
3. Ładuj akumulator 3 godziny. Naciśnij "Start"... i jak wyżej.
Od teraz akumulator ma pełną wydajność i możesz zacząć używać robota normalnie.

Cała instrukcja kalibracji aku jest też na stronie producenta: https://22eccb839e35374fb256-2040e42aee ... ctions.pdf
Testował: Roomba 620 780 782e 870 980 Scooba 230 5800 385 390 450 Braava 320 240 Samsung SR8855 SR8895 SR8980 SR10F71 Neato XV-11 XV-15 Electrolux ZA2.0 Vileda 100 Virobi Dyson 360 Eye Hobot 168 188 268 https://www.youtube.com/Roomba02

daniell4
Posty: 21
Rejestracja: 19 sty 2016, 17:52

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: daniell4 » 30 sty 2016, 22:17

Ślicznie dziękuję za odpowiedź. Tym razem otrzymałem wynik 55 min. cały czas na krótkim dywanie. 3x posprzątał jeden pokój 22m.

Przeszukałem ponownie wszystkie dokumenty od Neato i nie było informacji które podałeś. A szkoda. Jedynie, że pierwsze ładowanie powinno trwać minimum 12h.
Ogólnie załączona instrukcja jest biedna.

Faktem jednak jest, że po rozpakowaniu bateria była rozładowana, co na pewno było niekorzystne.

Motonick
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2010, 8:26
Lokalizacja: Śląsk

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: Motonick » 28 cze 2018, 22:01

Witam, kolejna awaria mojego Neato Signature, trochę dziwnie to wygląda. Ekran wyświetla komunikat o rozładowanej baterii, po czym gaśnie by ponownie się załączyć z tym samym komunikatem plus charakterystyczny sygnał dźwiękowy. I tak bez końca. Bateria nie może się doładować. Dzień wcześniej wszystko grało, stąd moje zaskoczenie na tak gwałtowne rozładowanie akumulatorów. A może siadł zasilacz? Jeżeli jednak to baterie to może są dostępne zamienniki litowo-jonowe, które łatwiej znoszą upływ czasu. Mam w szafie starego Samsunga Navibot, który na czas usunięcia awarii w Neato wrócił do łask, bez problemu - 0,5h ładowania i buja się jak dawniej.
Proszę o podpowiedź w sprawie.

Motonick
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2010, 8:26
Lokalizacja: Śląsk

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: Motonick » 14 lip 2018, 6:52

No cóż, czyżby forum umierało ... w każdym razie oddałem sprzęt do naprawy, oto werdykt: Baterie są sprawne, kilkadziesiąt minut działania to całkiem sporo. Stacja ładująca również sprawna. Do wymiany jeden z czujników stykowych oraz główna przyczyna usterki – przycisk „START”. I ZNÓW WSZYSTKO GRA. Poza 3 drobnymi awariami (koszt naprawy łącznie około 500zł.) odkurzacz praktycznie zasuwa codziennie już 4 rok.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: barbapuppa » 15 lip 2018, 20:15

Najważniejsze, że udało się rozwiązać problem.
A ile kosztowała Cię ta konkretna naprawa?
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

Motonick
Posty: 36
Rejestracja: 11 lip 2010, 8:26
Lokalizacja: Śląsk

Re: Signature- Zużycie energii oraz problem z baterią

Post autor: Motonick » 15 lip 2018, 21:36

150,00zł.

ODPOWIEDZ