problem z numerem win na Roombie

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
malgosia123
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2012, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

problem z numerem win na Roombie

Post autor: malgosia123 » 22 cze 2012, 14:15

Witam, jestem tutaj nowa. Potrzebuje pomocy - przypuścmy ze kupiłam odkurzacz Roomba 560 niecały rok temu w pewnej firmie przez allegro, wszystko bylo ok, zakochalam sie w tym urządzeniu, ale pewnego dnia zaczal stukać i pukać więc podjechalam z nim do zwyklego serwisu napraw w swoim miescie, bo nie chcialam bawic się w długotrwałe wysylanie pocztą do firmy z której to kupilam itp. i wtedy sie zaczelo- otóz Pan w tym serwisie byl bardzo zaniepokojony bo przypuścmy ze okazalo sie ze moja roomba nie ma numeru win!!! i teraz moje pytanie brzmi - co to moze oznaczac? czy zawsze taka roomba ma miec nr win? nie wiem co teraz zrobic? moze mi ktos cos podpowiedziec, jak najlepiej sie teraz zachowac?

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 22 cze 2012, 15:16

przepraszam, a co Serwisanta obchodzi jakiś numer, on ma sprzęt naprawić, a nie numerów szukać, chyba że to wymówka, aby ukryć mizerne umiejętności
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

krzywy1

Post autor: krzywy1 » 22 cze 2012, 15:25

Może on po prostu chce ten win rozkodować, żeby zdiagnozować usterkę ;-)

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 22 cze 2012, 15:36

małgosiu123 nie przejmuj się, najlepiej nic nie tłumacz, a jak się będzie dopytywać, to powiedz zgodnie z prawdą, że taki sprzęt kupiłaś i tyle
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

krzywy1

Post autor: krzywy1 » 22 cze 2012, 15:43

Najpierw odpowiedz nam, czy czyściłaś regularnie sprzęt? A z tym winem to żarty :-) Serwisant był pewno mocno zaniepokojony...swoją niewiedzą :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Re: problem z numerem win na Roombie

Post autor: Mystic » 23 cze 2012, 10:52

malgosia123 pisze:Witam, jestem tutaj nowa. Potrzebuje pomocy - przypuścmy ze kupiłam odkurzacz Roomba 560 niecały rok temu w pewnej firmie przez allegro, wszystko bylo ok, zakochalam sie w tym urządzeniu, ale pewnego dnia zaczal stukać i pukać więc podjechalam z nim do zwyklego serwisu napraw w swoim miescie, bo nie chcialam bawic się w długotrwałe wysylanie pocztą do firmy z której to kupilam itp. i wtedy sie zaczelo- otóz Pan w tym serwisie byl bardzo zaniepokojony bo przypuścmy ze okazalo sie ze moja roomba nie ma numeru win!!! i teraz moje pytanie brzmi - co to moze oznaczac? czy zawsze taka roomba ma miec nr win? nie wiem co teraz zrobic? moze mi ktos cos podpowiedziec, jak najlepiej sie teraz zachowac?
haha... (przepraszam). dawno sie tak nie usmialem. przede wszystkim mowimy o numerze seryjnym a nie WIN, VIN czy innym. co to za serwis? daj prosze nazwe albo namiar.

numery seryjne sa naklejane na robota, zdarza sie ze czasem nalepka odpada... pozatym numer seryny nie ma nic do naprawy urzadzenia, wszystko wszak jest zakodwane w urzadzeniu.

napisz jaki masz problem, pomozemy. a z tamtego serwisu UCIEKAJ.
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

malgosia123
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2012, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

c.d.

Post autor: malgosia123 » 26 cze 2012, 7:42

hehe wszystkim bardzo dziękuje za sugestie, powiedzmy że to ja przekręciłam i może i serwisant powiedział że to numer seryjne - ale w sumie nie tym sie przejmuje, tylko tym że tego numeru nie ma, czy to mozliwe zebym kupila jakis "trefny" sprzęt (czyt."lewy" czy coś w tym stylu)? bo w sumie to jest jeszcze dalsza część historii- otóż okazało się że ponoć ten sprzet był już używany a jeśli bym chciała go naprawić to koszt wyniósł by nawet 600 zł :O więc postanowiłam że nie będę naprawiać tylko odeśle odkurzacz do sklepu bo jeszcze miałam ważną gwarancję - i tak zrobiłam, czekałam ze 2 tyg. po czym kilka dni temu otrzymałam odkurzacz, otwieram, patrzę ... a tu jakiś staroć zamiast mojej roomby :O:O odesłali mi odkurzacz nie w oryginalnym pudelku w którym im wysłałam tylko w jakimś zwykłym kartonie, obudowa porysowana, spód w jakimś innym odcieniu, no poprostu poznaje że to nie mój odkurzacz! zadzwoniłam odrazu do tej firmy ale człowiek uparcie twierdzi że odesłał mi mój model ! i co najlepsze - w tym odkurzaczu jest numer seryjny ale zamazany, tzn. jakby wyryty jakimś nożem - nie wiem co teraz z tym zrobić ? jak walczyć z tą firmą? a może taki przypadek nadaje się do zgłoszenia na Policję? co radzicie?

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 26 cze 2012, 9:49

Policja, oszustwo jeśli potrafisz to udowodnić np posiadasz fakturę zakupu lub fotki. Kłamczucho :)
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 26 cze 2012, 9:59

defnitywnie jak radzi sondejm.
idz na policje, zglos oszustwo.
smutni panowie wybiora sie do tej firmy i od razu sprawa przyspieszy :)
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

krzywy1

Post autor: krzywy1 » 26 cze 2012, 10:54

Powiem szczerze, że nie bardzo rozumiem o czym piszesz, w pierwszym poście napisałaś, że uzywałaś roombe niecały rok, więc o co chodzi, że pan z serwisu powiedział, że był używany ??? Skoro go uzywałaś , to chyba normalne, że już nie był nowy.Podaj co to zafirma, do której odesłałaś odkurzacz, bo coś mi się wydaje, że nas wkręcasz, albo nie piszesz całej prawdy.

Awatar użytkownika
sondejm
Robot Master
Posty: 2995
Rejestracja: 10 lip 2011, 22:07
Lokalizacja: pomorskie/ K-na

Post autor: sondejm » 26 cze 2012, 10:57

Z tego co zrozumiałem pozostała gwarancja sprzedawcy a nie producenta bo okazało się że sprzęt zakupiony był już używany o czym kupująca nie wiedziała.
R630+LiNMC, (były R4225, R5210, R580)
:mrgreen:
Naprawa Roomby, Minta i inych robotów pisz na PW.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 26 cze 2012, 14:01

ja też nie rozumiem, jeśli go kupiłaś i używałaś do momentu usterki, to przecież trudno go uznać za nowy, skoro był używany?

no ale nie ważne, jeśli nie masz fotek, a kupowałaś na allegro to powinnaś móc znaleźć tą konkretną aukcję, jeśli na niej były prawdziwe fotki Twojej Roomby, to jesteś krok do przodu, bo masz dowód jak towar wyglądał (jeśli nie posiadasz swoich fotek), potrzebujesz na pewno dowód zakupu, może świadków?
możesz też spróbować zadzwonić do nich, że jeśli nie zwrócą Ci Twojego sprzętu, to podasz sprawę na policję, najlepiej można też nagrać taką rozmowę telefoniczną, tylko pamiętać trzeba o podaniu w rozmowie swoich danych i zapytać czy dodzwoniłaś się do firmy X.... i z kim rozmawiasz
często samo postraszenie pomaga
oczywiście sprawa zdecydowanie dla naszych służb, mało tego trzeba wrzucić np. na nasze forum co to za firma, aby nikt się nie naciął więcej na oszustów
-) Tester robotów na forum (-
........................................................................
Roomby 581, 780 i 980, Mint-Braava, RoboMop, Neato XV-11 i XV-25, Scooba 230 i 390 Moneual Rydis MR6500, HOBOT 188 i 268

malgosia123
Posty: 3
Rejestracja: 22 cze 2012, 14:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malgosia123 » 27 cze 2012, 8:34

No więc tak,to nie moja roomba tylko znajomej która nie wie teraz co zrobić, a ja chcąc jej pomóc chciałam uzyskac jakieś informacje pisząc na tym forum, bo może już ktoś miał takie doświadczenie jak ona, facet z serwisu powiedział jej że ta roomba wygląda mu na używaną od dawna, i że nawet wygląda na taką po regeneracji czy coś w tym stylu, sprzęt używany od roku nie jest przecież stary- bez przesady, znajoma oczywiście że ma dowód zakupu, co do zdjęć to nie ma ich, ale dziekuję za podpowiedź o akcji allegro, oczywiście że tam znajdzie zdjęcia swojej wcześniejszej roomby, jak dzwoniła ze zgłoszeniem że dostała nie swój sprzet gość z tej firmy poprosił żeby zrobiła zdjęcia i mu wysłała, ale nie zrobiła tego bo nie jest pewna do jakich celów może on wykorzystać te zdjecia, co do Policji to zastanawia się nad tym, bo zapewne sami się domyślacie że będzie to trwało - i efekt będzie taki że nie będzie roomby (bo pewnie policja ja zabezpieczy) i nie będzie zwrotu kasy za roombe, a poza tym sprawa może się ciągnąć i jak trafiłaby nawet do sądu to jeszcze bardziej będzie się ciągnąć - a kto ma dzisiaj czas i chęci na bieganie po sądach, niestety nazwy firmy nie pamiętam ale chyba nie czuje się upowazniona żeby ją tu ujawniać skoro to nie ja jestem stroną w tej sprawie, jedno jest pewne - niekoniecznie opłaca się dokonywać zakupów takich sprzętów w firmie która nie ma siedziby w mieście w którym mieszkamy, co innego wybrać się do sklepu osobiście ze zgłoszeniem ewentualnej usterki i osobiście rozmawiać ze sprzedającym, bardzo wszystkim dziekuję za rady - przekaże wszystko znajomej - ale decyzja co dalej i tak nalezy do niej. Pozdrawiam. Jak będę znała dalszy ciąg historii poinformuje o tym.

ODPOWIEDZ