Uważajcie na serwis Firmy DFL - nie uwzględniaja reklamacji

610, 620, 625, 630, 650, 660, 621, 651
http://www.irobot.pl

Moderatorzy: GRZECH, barbapuppa, sondejm, Tester

ODPOWIEDZ
Grzegorz
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2011, 9:44
Lokalizacja: tv

Uważajcie na serwis Firmy DFL - nie uwzględniaja reklamacji

Post autor: Grzegorz » 08 wrz 2011, 10:20

Szanowni aktualni użytkownicy Roomby 625 oraz ewentualne przyszłe ofiary.
Posiadam 2 Roomby 625 nabyte praktycznie w tym samym czasie gdzie obydwie wylądowały w tak zwanym serwisie firmy DFL. Pierwsza Roomba po 1 lub 2 miesiącach domowego użytkowania została zareklamowana na głośną pracę. Na całe szczęście przed wysyłką zakończyła sprzątanie i szczotki sprzątające zostały wyczyszczone. Otóż jeśli będziecie Państwo reklamować Roombe a nie wyczyścicie szczotek sprzątających (muszą być czyste choć to dziwne ale robot sprzątający musi być czysty) reklamacja nie zostanie uwzględniona a firma DFL przedstawi Wam kosztorys naprawy. W moim przypadku pierwsza Roomba jak juz wspomniałem zaczęła głośno pracować i dlatego też została wyczyszczona jak po każdym sprzątaniu i nadana do serwisu. Gwarancja została uznana tylko i wyłącznie ponieważ szczotki były czyste (szczotki sprzątające). Następna kolejna moja Roomba została także zgłoszona do serwisu na naprawę gwarancyjna. Witam DFL przysłała kuriera w chwili kiedy to robot wykonywał a raczej starał sie wykonywać swoje zadanie sprzątania. Natychmiast praca robota została przerwana i kurier nadał wysyłkę do serwisu DFL. Serwis DFL na podstawie zabrudzonych szczotek stwierdził iż nie dokona naprawy gwarancyjnej ponieważ są widoczne zabrudzenia. Czyli obojętnie co i w jakich warunkach będzie sprzątał robot macie obowiązek przed wysyłką do serwisu wyczyścić widoczne powierzchnie i gwarancja będzie uznana. W przeciwnym razie firma DFL tylko czeka na dostarczenie zabrudzonego robota by odmówić naprawy gwarancyjnej. W moim przypadku tak właśnie było i tak się stało. Stwierdzili iż nie jest przestrzegana instrukcja użytkownika i to jest powodem tego że robot nie potrafi sobie poradzić ze sprzątaniem. Jak wiemy wszyscy a są zdjęcia mechanizmów wewnętrznych robota bardzo poważnie zanieczyszczone lecz na szczęście nie mamy do nich dostępu bo i w tym przypadku DFL starało by sie odmawiać napraw gwarancyjnych.
Przedstawiam kosztorys który otrzymałem:
Wymiana modułu sprzątającego wraz ze szczotkami - 143,65 zł
koszt robocizny - 120,00 zł
Akumulator - 211,65 zł
Transport - 60,00 zł
Razem 535,30 zł
Tak działa firma DFL
Osobiście jest to jedno wielkie oszustwo i naciągnie które w moim przypadku będzie skutkowało dochodzenia odszkodowania na drodze prawnej przed sądem właściwym.
ps. powołali się na brak stosowania do zapisów instrukcji której nie potrafili dostarczyć z chwilą nabycia robota.
Reklamowana także jest latarnia lecz tu nawet o niej nie wspominają ponieważ jak sądzę nie bardzo jest do czego się przyczepić.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 08 wrz 2011, 11:51

Grzegorz troszkę mnie rozbawił Twój post, bo wynika z niego, że kupując Roomę mam zakasać rękawy, a odkurzacz postawić na półeczce i systematycznie odkurzać, żeby żaden brudek się nie przyczepił
to żałosne, bo z samej nazwy jest to sprzęt służący do odkurzania i taką funkcję ma pełnić, a co z tego wynika, że w związku z tym musi się ubrudzić
współczuję, mam nadzieję, że sprawa się rozwiąże po Twojej myśli
może spróbuj Sądu Konsumenckiego przez Rzecznika, łatwiej o ugodę i mniejsze koszty i oszczędność czasu

Grzegorz
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2011, 9:44
Lokalizacja: tv

Post autor: Grzegorz » 08 wrz 2011, 15:23

Dokładnie tak jest jak napisałem. Firma DFL bazuje na zabrudzeniach by odrzucić reklamację i dokonać naprawy za opłatą. Wg. firmy DFL robot po wykonaniu czynności sprzątających ma być czysty ponieważ inaczej nie uznają ci gwarancji. Sprawa wygląda następująco. Robot sprząta przez 20 min. Po wykonaniu czynności czyszczę go i znów sprząta. Wynika z tego że już po sprzątaniu był zabrudzony lecz go wyczyściłem przed kolejnym sprzątaniem ale jeśli ktoś z Firmy DFL zobaczy że robot po sprzątaniu jest zabrudzony to w tym przypadku nie uznają ci gwarancji. To jest śmieszne ale tak DFL postępuje i wyłudza pieniądze. Osobiście sprawę kieruję do sądu.

Awatar użytkownika
ZibiD
Robo Ekspert
Posty: 508
Rejestracja: 05 wrz 2011, 22:04
Lokalizacja: Poland

Post autor: ZibiD » 08 wrz 2011, 15:42

Grzegorz pisze:Dokładnie tak jest jak napisałem. Firma DFL bazuje na zabrudzeniach by odrzucić reklamację i dokonać naprawy za opłatą. Wg. firmy DFL robot po wykonaniu czynności sprzątających ma być czysty ponieważ inaczej nie uznają ci gwarancji. Sprawa wygląda następująco. Robot sprząta przez 20 min. Po wykonaniu czynności czyszczę go i znów sprząta. Wynika z tego że już po sprzątaniu był zabrudzony lecz go wyczyściłem przed kolejnym sprzątaniem ale jeśli ktoś z Firmy DFL zobaczy że robot po sprzątaniu jest zabrudzony to w tym przypadku nie uznają ci gwarancji. To jest śmieszne ale tak DFL postępuje i wyłudza pieniądze. Osobiście sprawę kieruję do sądu.
A co na ten temat piszą w warunkach gwarancji? Jeśli nie ma takie zastrzeżenia - że oddawany do serwisu robot ma byc czysty, to działają bezprawnie, jeśli jednak jest taka klauzula - sprawa jest przegrana.

Awatar użytkownika
Mystic
Robo Koneser
Posty: 835
Rejestracja: 05 cze 2009, 19:03
Lokalizacja: gory i doliny

Post autor: Mystic » 08 wrz 2011, 18:28

spokojnie, spokojnie.

co to za firma DFL? Chodzi ci o DLF? jesli tak - jak chcesz moge poprosic o wypowiedz przedstawiciela DLF - taka interwencja moze pomoc, pewnie jeszcze raz przejrza robota i moze dojda do innych wnioskow.

pozdrawiam,
mystic
===============================
||NAPRAWY, CZĘŚCI ZAMIENNE PRIV||
===============================

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 08 wrz 2011, 18:43

Grzegorz co Ty na propozycję Mistica, może warto spróbować?

Grzegorz
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2011, 9:44
Lokalizacja: tv

Post autor: Grzegorz » 09 wrz 2011, 8:35

Rozmawiałem już z prawnikiem oraz rzecznikiem. Będę robił proces tej firmie.
Nawiasem mówiąc ich handlowcy w chwili prezentacji sprzętu i zachwalania firmy jako ideału zapewniają iż cena jaką się u nich płaci jest ceną najniższą na rynku ponieważ są głównym i wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Do tego wszystkiego twierdzą że na całym świecie nie ma prowadzenia sprzedaży przez sklepy a tylko przez takich dystrybutorów jak oni co nie jest prawdą. Byłem teraz ostatnio we Włoszech i tam te same roomby leżą na półkach w sklepach AGD i to w cenie 280 euro.

Grzegorz
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2011, 9:44
Lokalizacja: tv

Post autor: Grzegorz » 12 wrz 2011, 13:57

Dziś przyszedł mój robot. Na fakturce jest opłata 120 zł za usługę serwisową. Jak wiemy są to czynności związane z pracą która wiązała się z naprawą lub wymianą poszczególnych części. Do tego opłata za daną część. W moim przypadku wygląda to następująco. Pobrana została kwota za akumulator który firma DLF stwierdziła że jest do wymiany w wysokości 211,65 zł + koszty operacji wymiany instalacji nowego akumulatora 120 zł. Co ciekawe nie wykonali tej czynności. Stary akumulator nadal jest w roombie a nowy oryginalnie zapakowany w kartonie. Pytając się firmy DLF dlaczego nie dokonała czynności za które pobrała opłaty otrzymałem następującą odpowiedź. Szanowny Panie. W kartonie znajdują się dwa akumulatory. Nowo zakupiony znajduję się w oryginalnym opakowaniu, natomiast stary w kartoniku na dnie.

To jest śmieszne. Twierdzą że stary jest w kartoniku razem z nowym a roomba działa bez akumulatora.
Tak wygląda serwis tej firmy. Nie kupujcie tego sprzętu ponieważ jak będziecie go używać to nie przyjmą go na naprawę gwarancyjną. Pobiorą opłaty za czynności których nie wykonali.

DLF- firma
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:23
Lokalizacja: Gdynia

DLF - Zgłoszenie reklamacyjne

Post autor: DLF- firma » 16 wrz 2011, 15:22

Szanowny Panie Grzegorzu,

Dziękujemy za informację.

Pragniemy zaznaczyć, że na zgłoszenie reklamacyjne wysłane do naszej firmy Dział Obsługi Klienta zareagował w ciągu 2 dni. Przesłane przez Pana urządzenie zostało rzetelnie sprawdzone. Został Pan poinformowany o wynikach tych oględzin.

Niestety nie możemy się zgodzić z Pana punktem widzenia w tej sprawie. Urządzenie, które przesłał Pan do serwisu było zabrudzone w znacznym stopniu, wskazującym na to, iż nie było ono użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta, co ostatecznie doprowadziło do jego nieprawidłowego działania. Aby zobrazować stopień zanieczyszczenia szczotek w głowicy czyszczącej, załączamy zdjęcie przedstawiające stan urządzenia, w jakim zostało do nas przysłane. Pragniemy również zaznaczyć, że posiadamy kopię dokumentu, na którym poświadczył Pan własnoręcznym podpisem, iż otrzymał Pan Podręcznik Użytkowania i Kartę Gwarancyjną zawierającą warunki gwarancji oraz że zobowiązuje się Pan do zapoznania i postępowania zgodnie ze szczegółową instrukcją obsługi dla zapewnienia wieloletniego działania urządzenia.

Usługa serwisowa, o której Pan pisze, oprócz naprawy czy też wymiany uszkodzonych podzespołów obejmuje również czyszczenie urządzenia, co jest czynnością konieczną aby poddać urządzenie diagnozie. Nie da się przeprowadzić testu sprawdzającego bez uprzedniego odblokowania wszystkich elementów ruchomych.

Latarnia, o której Pan wspomina została przez serwis wymieniona w ramach gwarancji, o czym informacja znajduje się w Pana Karcie Gwarancyjnej.
W urządzenie nie został włożony nowy akumulator, aby nie miał Pan wątpliwości, że otrzymał Pan fabrycznie nowy, nienaruszony akumulator.

Nie możemy się również zgodzić z twierdzeniem, że serwis nie realizuje napraw gwarancyjnych w ramach gwarancji. Reklamacje są uwzględnianie, o czym świadczy chociażby pierwsza zgłoszona przez Pana reklamacja. Firma nie może jednak ponosić odpowiedzialności za nieprawidłowy sposób użytkowania Roomby przez klienta.

Z poważaniem
DLF
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 16 wrz 2011, 17:21

DLF-firma no ciekawie się to czyta i w zasadzie niby wszystko OK
niepokoi mnie tylko jedno stwierdzenie, a mianowicie jak jesteście w stanie sprawdzić czy urządzenie było czy nie było użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta
czasami moje urządzenie przed czyszczeniem, a po sprzątaniu wygląda identycznie jak na zdjęciu i moim zdaniem użytkuję je prawidłowo, bo skoro odkurza, to ma prawo być na nim milion poskręcanych włosów, kurz i inne
jeśli Pan Grzegorz był w trakcie sprzątania, gdy nadjechał kurier i spakował odkurzacz bez wyczyszczenia, to wcale nie oznacza, że w ogóle nie czyści swojego odkurzacza, a zatem stwierdzenie, że nie użytkował zgodnie z zaleceniami producenta nie miałoby tutaj zasadności
co innego, gdyby w gwarancji był zapis, że urządzenie oddane do serwisu ma być wyczyszczone, to wtedy OK

DLF- firma
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DLF- firma » 21 wrz 2011, 11:22

Szanowna Barbpuppa,

Podręcznik Użytkowania i Karta Gwarancyjna zawierają szczegółowe informacje dotyczące sposobu użytkowania i konserwowania urządzenia, do wykonania których użytkownik zobowiązany jest we własnym zakresie.

Serwis jest w stanie stwierdzić, czy urządzenie było użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta. Po wyczyszczeniu urządzenia jesteśmy w stanie sprawdzić, czy i które elementy działają nadal prawidłowo i czy fakt, że urządzenie było zabrudzone wpłyną na jego działanie i jest przyczyną awarii.
Proszę pamiętać, że szczotki to jeden z elementów, które są sprawdzane. W samym urządzeniu znajdują się jeszcze inne części, które powinny być przez użytkownika konserwowane.

Chcielibyśmy również nadmienić, że Pan Grzegorz sam wybrał odpowiadający mu termin przyjazdu kuriera i był o tym uprzedzony, jak również został poinformowany w jaki sposób powinien spakować urządzenie do wysyłki. Nie oczekujemy, aby urządzenie oddane do serwisu było wyczyszczone "na błysk", prosimy jedynie o zachowanie elementarnej przyzwoitości, czyli wyrzucenie brudu z pojemnika na brud i usunięcie włosów ze szczotek
- tym bardziej, że w komplecie z urządzeniem znajduje się narzędzie specjalnie przeznaczone do czyszczenia szczotek. Przecież nikt nie zanosi butów do szewca ubrudzonych błotem, a buty służą do chodzenia w różnych warunkach atmosferycznych.

Na świecie jest około 7 milionów użytkowników Roomby i złośliwe twierdzenie, że urządzenie to roznosi brud, nie sprząta, itp. to zwykła próba wymuszenia nienależnych świadczeń serwisowych poprzez oczernianie produktu.

Z poważaniem
DLF

Awatar użytkownika
barbapuppa
Robot Master
Posty: 3210
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:07
Lokalizacja: Kraków

Post autor: barbapuppa » 21 wrz 2011, 13:00

dziękuję za wyjaśnienie
przyznam, że nie chciałabym być żadną stroną w tym sporze

Kasio
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2011, 13:32
Lokalizacja: 10.0.0.13

Post autor: Kasio » 09 paź 2011, 11:51

DLF- firma pisze:Szanowna Barbpuppa,

......Serwis jest w stanie stwierdzić, czy urządzenie było użytkowane zgodnie z zaleceniami producenta. Po wyczyszczeniu urządzenia jesteśmy w stanie sprawdzić, czy i które elementy działają nadal prawidłowo i czy fakt, że urządzenie było zabrudzone wpłyną na jego działanie i jest przyczyną awarii.......

DLF
Witam.
Wpis może wyrwany z kontekstu ale bardzo ważny.
Tu się nie zgodzę że serwis jest w stanie sprawdzić poprawności działania podzespołów uzasadnię to przypadkiem awarii mojej Roomby 625 Pro,Roomba po 2 miesiącach użytkowania zamiast jechać prosto "ściąga" ja w prawo (pisałem już o tym na forum) oczywiście po wypucowaniu urządzenia na błysk pojechała do serwisu ,przeleżała tam 2 tygodnie i po naprawie przyjechała z wpisem -wymiana prawego koła i jakież było moje zdziwienie gdy włączyłem Roombe przejechała 2-3m prosto i znowu to samo,telefon do serwisu nic nie wyjaśnił ,w serwisie urządzenie było niby sprawdzone chociaż wątpię,podczas rozmowy z serwisantem podjąłem decyzje że poczekam aż usterka się nasili bo na chwile obecną serwis chyba nie jest w stanie sobie z tym poradzić.

DLF- firma
Posty: 19
Rejestracja: 15 maja 2009, 10:23
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DLF- firma » 25 paź 2011, 13:51

Szanowny Kasio,

Zachęcamy do kontaktu z nami na adres reklamacje@dlf.pl. Wysyłając maila proszę podać numer seryjny urządzenia lub dołączyć skan karty gwarancyjnej, żebyśmy mogli zobaczyć jakie naprawy i gdzie były dla Pana wykonane. Firma DLF Sp. z o.o., oprócz własnej sprzedaży detalicznej i internetowej współpracuje z kilkudziesięcioma niezależnymi dystrybutorami, a zatem istotne jest podanie informacji, w której firmie dokonał Pan zakupu oraz naprawy serwisowej. Umożliwi to nam przyjrzenie się tej sprawie i odniesienie się do Pana uwag.

Z poważaniem
DLF

Kasio
Posty: 8
Rejestracja: 06 mar 2011, 13:32
Lokalizacja: 10.0.0.13

Post autor: Kasio » 10 lis 2011, 11:26

Dziękuje bardzo za odpowiedz,wkrótce się skontaktuje.Pozdrawiam

ODPOWIEDZ